Idén till nytt bokmanus har fått näring

Standard

Jag mötte en person som var tydligt rädd för min hund. Det förakt han visade svarade jag på med en tyst önskan om att han i helvetet skulle leva ihop med tusen hundar. För evigt. Kan Satan skapa ett personligt helvete för var och en av oss? Det känns som om det trots allt finns något att ta på i min idé om ett besök från Satan.

Ett svar »

  1. Ondskan som någon/något tillsynes ofarligt, en mus t.ex tilltalar mig. Kanske kan även godheten figurera, i form av något skrämmande? För mig känns det bäst om det aldrig riktigt blir klarlagt om den onde verkligen är Satan, men att det ändå antyds att så kan ha varit fallet, så att den kvardröjande känslan blir en av osäkerhet på hur det verkligen låg till. Men du kan ju skissa upp den historia du tänker dig i form av korta scener/stolpar och se hur den fungerar. Blir det bra så är det ju ”bara” att fylla ut luckorna sedan. 🙂

Lämna en kommentar